Meditacija

Meditacija

Meditacija danas obuhvaća različite tehnike smirivanja, opuštanja, izgradnju životne energije (chi, ki, prana..) i razvijanje suosjećanja, ljubavi, budnosti, velikodušnosti i opraštanja. Meditacija ne znači postati drugačija osoba, nova osoba ili čak bolja osoba. To je praksa podizanja svijesti i stjecanja objektivne perspektive o sebi i svijetu. U meditaciji učimo pro ... Pročitaj više >>

18 Artikal(a)

po stranici

18 Artikal(a)

po stranici

Meditacija danas obuhvaća različite tehnike smirivanja, opuštanja, izgradnju životne energije (chi, ki, prana..) i razvijanje suosjećanja, ljubavi, budnosti, velikodušnosti i opraštanja. Meditacija ne znači postati drugačija osoba, nova osoba ili čak bolja osoba. To je praksa podizanja svijesti i stjecanja objektivne perspektive o sebi i svijetu. U meditaciji učimo promatrati misli ili osjećaje bez prosuđivanja. Želimo bolje osluškivati svoj unutarnji glas i intuiciju, kako bismo bolje istraživali i razumjeli sebe. Donosi mnoge zdravstvene (psihološke, neurološke, kardiovaskularne) i druge učinke. Pozitivno utječe na smanjenje stresa, anksioznosti, depresije i boli te donosi više mira, budnosti, poboljšava samopoštovanje i dobar osjećaj.

U zapadnom svijetu tehnike se dijele na 2 vrste, naime:

- usredotočena meditacija - usmjeravanje pozornosti na odabrani objekt, disanje, vizualizaciju  ili riječi, mantre;

- mindfulness (budnost, svjesnost) meditacija - promatranje 'putovanja' misli, osjećaja, emocija, raspoloženja... iz perspektive vanjskog promatrača, bez aktivnog sudjelovanja uma.

Kako i gdje prakticiramo meditaciju?

Mogli bismo reći da meditaciju možemo raditi bilo kada i bilo gdje, bez obzira na situaciju, položaj, okolinu. Svrha meditacije je da mir i budnost koje želimo postići prakticiranjem meditacije, koristimo u svakodnevnim izazovima. Praksa se ne smije koristiti kao "bijeg" od života, već treba biti dio života. Krenimo postupno, malim koracima. Ako smo početnici, smisleno je započeti u grupi, s vođenom meditacijom, jer će nas grupa podržati u njegovanju upornosti. Prostor u kojem meditiramo treba biti ugodan, udoban, miran. Možete si stvoriti zen kutak u svom domu, to može biti kutak u prirodi, studio... gdje god se osjećate sigurno i opušteno.

Možemo birati između statičkog ili dinamičkog oblika meditacije. U statičkim oblicima meditacije naše je tijelo u mirovanju, a uglavnom se izvodi u sjedećem položaju na zemlji uz pomoć pomagala za meditaciju (zafu, bolster, kocka), na stolici ili u ležećem položaju - npr. na joga jastuku. Tijekom statičkog oblika meditacije pobrinemo da smo u udobnoj i toploj odjeći i prekriveni pokrivačem. Dinamični oblik meditacije uključuje nježno, meko kretanje tijela - npr. meditativno hodanje, qigong, integriranje asana, naprednije tehnike disanja.