Joga dodaci i pomagala

Pomagala za jogu i dodaci Želiš napredovati u joga pozama ili si olakšati položaj u kojem je tijelu potrebna veća podrška? Blokovi, joga remeni, bolsteri, prostirke, valjci, deke, jastučići za oči... pomagala koja podižu tvoju praksu joge (i drugih vježbi) i meditacije na višu razinu. Za čistoću tvoje prostirke služi posebno ekološko sredstvo za či&s ... Pročitaj više >>

Artikli 1 za 20 od 52 ukupno

po stranici

Stranica:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Artikli 1 za 20 od 52 ukupno

po stranici

Stranica:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Pomagala za jogu i dodaci

Želiš napredovati u joga pozama ili si olakšati položaj u kojem je tijelu potrebna veća podrška? Blokovi, joga remeni, bolsteri, prostirke, valjci, deke, jastučići za oči... pomagala koja podižu tvoju praksu joge (i drugih vježbi) i meditacije na višu razinu. Za čistoću tvoje prostirke služi posebno ekološko sredstvo za čišćenje ili joga ručnik. Za lakši transport i zaštitu joga prostirke i dodataka, tu je super joga torba.

Kako koristimo joga pomagala?

Praksa joge u današnjem vremenu postaje nezamjenjivi oblik opuštanja, rastezanja i jačanja tijela, smirivanja uma i duha. Uz tradicionalne, originalne joga stilove (hatha, iyengar, ashtanga), mnogi novi stilovi joge su se razvili i oblikovali zbog raznolikosti potreba pojedinaca. Bez obzira na dob, fizičke sposobnosti i moguća ograničenja (zdravstvena, tjelesna…), svatko može odabrati najprikladniji i najdraži stil joge. Mnogi stilovi / vrste joge koriste pomoćna sredstva koja pružaju sigurnije putovanje u asane, podršku u asanama u kojima duže ostajemo, stvaraju više prostora i stabilnosti, te unose zabavniji element u samu vježbu.

U tradicionalnim stilovima joge kao što su npr. hatha, iyengar, vinyasa, ashtanga najčešće se koriste:

  • remeni za jogu, koji služe kao produžetak udova u pozama poput Gomukhasana, Natarajasana, Paschimottanasana… da sigurno ulazite u poze, pravilno ih držite, a istovremeno održite udobnost i lakoću. Remeni su trajni, od pamučne tkanine, s kopčom na jednoj strani, a razlikuju se po debljini i duljini. Previše čvrsto stezanje može povećati napetost u predjelima ramena i vrata. Bez obzira na asanu, obavezno održavajte meko prianjanje na remen.
  • blokovi, koji se koriste za produbljivanje istezanja, radi stabilnosti i pravilnog poravnanja asana, približavaju udove u asanama Utthita Trikonasana, Uttanasana… služe kao potpora u sjedećim položajima Lotus, Virasana, Eko pada Rajakapotasana... za bedra i bokove koji su manje fleksibilni, produbljuju otvaranje prsnog koša u asanama Supta Virasana, Matsyasana, Setubandhasana.Postoje blokovi od pjene, pluta, drveta, uglavnom su svi univerzalnih dimenzija (10x15x23 cm). Možete ih podesiti na tri različite visine prema asani koju izvodite – na najdulju visinu, na kraću i ravnu.
  • joga deka je nezamjenjiva za asanu savasana - položaj trupla, kada ležimo na zemlji, a pobrine da se osjećamo toplo i ugodno. Deka može pružati veliku potporu i udobnost i u drugim asanama - od osnovnih (sjedeći oslonac) do naprednih (ustrasana, stoj na glavi). Deka se može svinuti i omogućuje opuštanje nogu i potporu donjeg dijela leđa ili se koristiti kao podloga za koljena. Njezina prednost je podešavanje visine i oblika.
  •  

    Za stilove joge kao što su restorativna / terapijska joga, jin joga, kundalini joga, joga za trudnice, gdje se asane drže dulje vrijeme, osim gore spomenutih, koriste se i bolsteri. Bolsteri su punjeni jastuci pravokutnog ili valjkastog oblika koji pomažu da se potpuno opustite u asanama, pomažu omekšati tijelo i omogućuju postupno i sigurno istezanje. Dostupne su različite dimenzije i težine, a punjeni su različitim materijalima - npr. pamukom, ljuskicama pira, heljde... Primjeri asana u kojima koristimo bolster: Savasana, Balasana, Viparita karani, Supta Baddha Konasana…Valjak za jogu (kotač) je relativno novi uređaj kojeg je u praksu uključio jogist Dharma Mittra. Glavna svrha valjka je poboljšati fleksibilnost leđa i otvoriti prednji dio tijela - proteže i lako otvara prsa, ramena, leđa i bokove. Također donosi više dinamike u praksu. Početnici i napredni vježbači joge mogu lako vježbati zaklone. Nekoliko primjera asana u kojima možete koristiti valjak: Hanumanasana, Pincha Mayurasana, Salamba Sarvangasana, Halasana. Jastuk za meditaciju u potpunosti vas podržava u meditativnim položajima kao što su sukhasana, virasana, padmasana. Jastuci omogućavaju stopalima i koljenima opušten i udoban položaj, istodobno ispravljajući leđa i dovodeći zdjelicu prema naprijed, pružajući joj potporu. Jastuci su različitih oblika, veličina i punjenja. Možemo odabrati jastuke u obliku polumjeseca, pravokutne, zafu-okrugle, s pirinim ili heljdinim ljuskicama, kapok vunom... Odabiremo onaj koji nas najbolje podupire. Jastučići za oči povećavaju opuštajući učinak u restorativnim asanama kao što je savasana ili u meditaciji. Obično su punjene lanenim sjemenkama i / ili s dodatkom ljekovitog bilja (npr. lavanda), a možete im dodati i eterična ulja za dodatnu korist od aromaterapije; npr. lavanda opušta i smiruje živce, uklanja nesanicu i smanjuje depresiju. Za aerial jogu se koristi hammock, pomagalo slično visećoj mreži, koji se pričvrsti na strop i uz pomoć kojeg se izvode asane.

    Joga pomagala potiču pojedinca da sigurno upozna asane, svoje sposobnosti i svoje potencijale, pomažu mu u procesu učenja, a iznad svega osiguravaju da se osjeća ugodno. Ako niste isprobali nijedan od ovih nevjerojatnih pomagala, vrijeme je da upoznate njihove pozitivne učinke.